4 tips voor een goede b2b webshop

Tegenwoordig zijn webshops enorm belangrijk in de b2b markt. Echter vinden veel b2b bedrijven het nog lastig om een goede webshop op te zetten. Ze weten bijvoorbeeld niet goed wat er allemaal op de website moet staan en welke webshop b2b software zij het beste kunnen gebruiken voor hun bedrijf. Om deze doelgroep een beetje op weg te helpen heb ik een aantal eenvoudige tips op een rijtje gezet hoe je een goede b2b webshop kan maken.

Tip 1 – Informatie is belangrijk

In de b2b markt is informatie enorm belangrijk. Gedetailleerde informatie over bepaalde producten kan essentieel zijn voor sommige aankopen. Een webshop geeft je de mogelijkheid om deze informatie online te zetten. Hierdoor hoeven de (potentiële) klanten niet meer te bellen of mailen om deze informatie te krijgen. In de b2b markt is deze vorm van selfservice erg geliefd, doordat men sneller te werk kan gaan. Alle vragen van jouw klanten kunnen op de website al beantwoord worden.

Tip 2 – Personalisatie

Zorg ervoor dat je een persoonlijke aanpak hebt op jouw webshop. Door een ERP in te zetten kan je hiervoor zorgen. Zo kan je klant specifieke prijzen toevoegen aan jouw website, kan je gepersonaliseerde kortingen toevoegen en kan je voor klanten specifieke productsuggesties toevoegen. Dit zal zorgen voor een gebruiksvriendelijkere website en een stijging in het aantal bestellingen en in de omzet.

Tip 3 – Onderhoud

We zien vaak dat bedrijven een b2b webshop laten maken, implementeren en vervolgens erg verwaarlozen. Echter is het onderhoud van een webshop enorm belangrijk. Zorg ervoor dat je in de loop van de tijd de data die je verzamelt gebruikt om de website te optimaliseren. Zo blijf je relevant voor de doelgroep en zal jouw webshop beter presteren.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *