Als onderneming hoger in Google komen

Ben je een ondernemer met een eigen website of webshop? Dan wil je natuurlijk hoger in Google komen. Op deze manier kun je namelijk op gratis wijze, relevante bezoekers naar je website krijgen. Een deel van deze bezoekers zal overgaan tot aankoop van je product of dienst. Zelf hoger in Google komen is gelukkig vrij makkelijk en het kost je geen geld. Wel zal je er tijd aan moeten besteden. In dit artikel help ik je op weg!

hoger in Google komen

Hoe kom je hoger in Google?

In de basis komt het er op neer dat je een pagina of blog op je website of webshop publiceert welke is geoptimaliseerd voor Google. De artikelen moeten gericht zijn op bepaalde zoektermen (iets wat mensen intikken in Google). Hiervoor kun je bijvoorbeeld de gratis diensten, de Google zoekwoordplanner, Answerthepublic.com, Neilpatel.com en Semrush.com voor gebruiken. Kijk ook naar termen waar je concurrenten over schrijven. Als je net een nieuwe website hebt, kun je het beste richten op longtail zoekwoorden (3 tot 6 woorden)

Om een artikel hoog in de zoekresultaten van Google te laten indexeren, dien je rekening te houden met een aantal dingen waar Google op let. Eigenlijk zijn er honderden en misschien wel duizenden factoren die je kunnen helper hoger in Google te scoren.

Waar let Google op?

Er zijn dus talloze factoren die bepalen hoe hoog je artikelen in de zoekresultaten komen te staan. De belangrijkste tips zijn:

  • Zet het focus zoekwoord zo dicht mogelijk aan het begin van de tekst en maak deze vetgedrukt.
  • Verwerk het focus zoekwoord in de H1, H2 en H3 kopteksten.
  • Laat het focus zoekwoord eens per 100 woorden terugkomen in de tekst.
  • Verwerk het focus zoekwoord in de permalink.
  • Verwerk het focus zoekwoord in de bestandsnamen van afbeeldingen, de Alt-teksten en de omschrijvingen. Ook kun je een YouTube invoegen die het zoekwoord in de titel bevat.
  • Zorg dat de artikelen waardevoller zijn dan die van je concurrenten. Uiteraard gaat Google jouw website niet waardevoller vinden als je een artikel van 300 woorden publiceert, terwijl artikelen van concurrenten op de eerste pagina gemiddeld gezien 1000 woorden bevatten.
  • Plaats wekelijks minimaal 1 nieuw artikel op je website.
  • Zorg dat andere websites naar jouw website gaan linken.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *