De beste manier om je website te bouwen

Een website bouwen binnen het budget is vaak al een aardige challenge. Dan hebben we nog niet eens gesproken over de deadline. Vaak is een nieuwe website een pijn dossier. Je start vaak enthousiast. Een ontwerp maken en goedkeuren en vervolgens natuurlijk starten met bouwen. Maar voordat je het weet is er veel tijd voorbij gegaan en heb je meer uitgegeven dan de bedoeling was. 

Deze tijd laten we graag achter ons met een nieuwe methode; Growth Driven Design. De oplossing voor de bouw van een website binnen budget en af voor de deadline. 

Wat is Growth Driven Design? 

Growth Driven Design is een methode om een website mee te bouwen. Daarbij wordt rekening gehouden met de klant, je marketingteam en salesteam. Deze methode bestaat uit drie stappen. 

Strategie 

De strategie bepaal je aan de hand van persona’s en doelen. De basis van jouw website zijn dus jouw klanten en potentiële klanten en de doelen die jij hebt. In de traditionele manier van website bouwen wordt hier nauwelijks aandacht aan geschonken. Terwijl dit uiteindelijk belangrijk is voor je conversie.

Lanceren

Wanneer je strategie duidelijk is, kun je starten met een eerste versie. De eerste versie van je website heet de Launch Pad. De eerste versie wordt gebouwd op basis van de doelen en met een focus op de bezoekers. 

En weer opnieuw 

Waar traditionele websites vaak worden gebouwd zonder gebruik van data, draait het bij Growth Driven Design op herhaling. De eerste versie kan zeker nog worden verbeterd. Dit wordt een tweede versie en ga zo maar door. 

Zie je iets wat mist? Dan verbeter je de website weer. Zo maak je stap voor stap de website compleet. Dit gebeurt allemaal op basis van data en inzichten van de bezoekers. 

Voordelen van Growth Driven Design 

Wanneer je een website bouwt met Growth Driven Design duurt de lancering van je nieuwe website minder lang. Ook is de investering lager. 

De hele website wordt gebouwd op basis van bedrijfsdoelstellingen, waardoor je uiteindelijk ook meer leads genereert en meer verkopen hebt. Bovendien is website nooit klaar en dat betekent ook dat je continu optimaliseert. Dit doe je niet random, maar op basis van data. 

Growth Driven Design past ook perfect binnen inbound marketing. Alles is gericht op de bezoeker en de interactie hiermee. Zo haal jij het meeste uit je website. Je werkt continue aan een betere website en dus ook aan een betere service.

Dit vind je misschien ook leuk...