Hoe kan je jouw doelgroep bereiken via LinkedIn?

Als ondernemer in de B2B sector kan het soms erg lastig zijn om de juiste doelgroep te vinden en deze ook te bereiken. Gelukkig is daar een oplossing voor! LinkedIn is namelijk en Social Media kanaal waar je ontzettend veel uit kan halen. En veel ondernemers weten nog niet goed hoe ze hiermee om moeten gaan. We bespreken een aantal mogelijkheden zodat je als ondernemer meer uit jouw LinkedIn kan halen. Lees gerust even door.

Contentplan (organisch)

We beginnen straks met het betaalde gedeelte via LinkedIn maar er zijn ook gratis manieren om de aandacht te trekken van jouw doelgroep. Als ondernemer heb je waarschijnlijk een uitgebreid contactpersonen bestand en heb je veel verzoeken mogen ontvangen. Het is nu aan jou om deze mensen te voorzien van informatie over jouw markt, product of dienst. Veel andere bedrijven zitten daar juist met smart op te wachten. Maak voor jezelf een contentplan, en begin met 1 post per dag. Deel iets vanuit jouw vakgebied of een keer wat persoonlijks. Bouw dit verder uit om meer reacties te verkrijgen.

Klanten betaald bereiken

Wist je dat het maken van een whitepaper en deze door middel van een campagne uitzetten ontzettend goed werkt? Vanuit hier kan je kiezen voor LinkedIn Lead Gen Forms om deze mensen makkelijk hun contactgegevens achter te laten. Ze hoeven zelf niks meer in te vullen maar alle data wordt vanuit hun profiel ingevuld. Dit zorgt er voor dat de drempel enorm wordt verlaagd en je zonder enige extra moeite contactgegevens hebt ontvangen.

Is het zo simpel?

Ja, alleen moet je er wel rekening mee houden dat je de whitepaper moet ontwikkelen. Hier zit echt wel tijd in aan schrijven en designen. Uiteindelijk weten we zeker dat dit wel de moeite waard is voor jouw business.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *