Je marketing verbeteren doe je zo

Marketing is een belangrijk onderdeel voor een succesvolle onderneming. Denk aan het vergroten van je naamsbekendheid, opbouwen van het merk en meer klanten te werven en klantrelaties opbouwen. Hoe verbeter je nu marketing om alle bovenstaande punten te verhogen? In dit artikel lees je een aantal tips hiervoor.

Plan

Allereerst kijk je naar de huidige situatie. Je verwerkt dit in een plan voor een beter overzicht. Vervolgens kijk je wat beter kan in de huidige situatie en wat goed gaat. Een goede basis is belangrijk voor de juiste marketing voor je bedrijf. Nu je weet wat je wilt bereiken is de volgende stap kijken hoe je dit kan bereiken binnen een bepaalde periode. Je stelt hiervoor een aantal KPI’s op. Hiermee meet je het succes van de doelstellingen. Heb je hier moeite mee? Vraag extern een marketing dashboard aan. Zo kun je hulp krijgen bij het inzicht krijgen in marketingdata en hoe je dit leest.

Social media

Het gebruik van social media in deze tijd is onmisbaar. Bedenk eerst welk social mediaplatform het meest relevant is voor jouw bedrijf. Vaak hanteren bedrijven niet de juiste aanpak waardoor ze niet hoog scoren op social media. Kijk naar je concurrenten en hoe zij scoren op de platforms. Zorg er daarna voor dat je relevante content hebt die je in posts kunt verwerken en delen. Vergeet ook niet interactief te communiceren met je volgers.

Offline marketing

Offline marketing mag zeker niet vergeten worden. Wanneer je bijvoorbeeld naar een beurs gaat is het belangrijk visitekaartjes en folders mee te nemen. Zorg ervoor dat het design past bij het bedrijf en ook klopt met de online marketing. Het is dus niet de bedoeling dat het logo heel anders op folders is dan op de website. Door middel van crossmediale communicatie (online en offline marketing combineren) creëer je meer kansen en zie je sneller wat wel effect heeft op je doelgroep.

Hopelijk kun je met deze informatie aan de slag met een nieuw marketingplan!

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *