Meer klanten door middel van narrowcasting

Met de digitalisering van de wereld ontstaan telkens nieuwe mogelijkheden en wat anno 2021 steeds meer voorkomt is de inzet van narrowcasting. Dit is een manier om meer klanten te werven, omdat het een subtiele vorm van reclame maken is en dat op een professionele en informatieve wijze. Hierin is ontzettend veel mogelijk en dat kan zowel op uw kantoor intern, alsook extern ingezet worden.

Het is ook vrij gemakkelijk op te zetten, want hetgeen u nodig heeft zijn narrowcasting schermen en digital signage software. Met die twee zaken bent u een heel eind op weg, want dankzij de software kan u de aankleding van hetgeen getoond moet worden geheel naar eigen inzicht vormgeven en de schermen vertonen natuurlijk de boodschap die u wilt uitdragen. Maar hoe levert dit precies nieuwe klanten op…?

De juiste samenstelling

Uit onderzoek en verkoopanalyses is gebleken dat narrowcasting effectief bijdraagt aan meer klanten, maar dat het wel afhankelijk is van hoe het ingezet wordt. Dit is een cruciaal punt, want een boodschap is een ding, de verpakking is het andere. Dat samen moet op het juiste moment gepresenteerd worden en de potentiële klant moet de boodschap ontvangen en een neiging voelen om actie te ondernemen.

Indien dat allemaal goed samenvalt via de narrowcasting schermen, die strategisch geplaatst moeten worden, dan zal er merkbaar een groei in klanten ontstaan via dit middel. Wat hierin cruciaal is, is de juiste digital signage software. Dit is software waarmee de boodschap gepresenteerd wordt en daarin is tegenwoordig ontzettend veel mogelijk, gezien het geheel naar eigen inzicht vormgegeven kan worden.

Breed inzetbaar

Met de digital signage software kunt u precies de boodschap naar eigen inzicht klaarmaken en de narrowcasting schermen doen de rest. Hiervoor kunt u een brede selectie van schermen gebruiken, klein en groot. Deze kunt u inzetten bij de ingang van uw kantoor, maar ook is het uitstekend te gebruiken in winkels of publieke ruimtes. Een scherm kan u immers zo ophangen en de software doet de rest.

In feite creëert u met digital signage software een eigen informatiekanaal voor uw bezoekers. Dit kan entertainment zijn, informatief, commercieel en ga zo maar door. De mogelijkheden zijn ontzettend uitgebreid en het zorgt altijd voor een meer persoonlijke beleving. Of het nu in een wachtruimte, winkel, bioscoop of kantoor geplaatst wordt, het biedt net dat stukje aansluiting gezien het een kanaal is om meer informatie te delen.

Diverse voordelen

De vele voordelen, waarvan we er een paar benoemd hebben, zorgen uiteindelijk voor een effectief resultaat. Namelijk meer ‘awareness’ onder bezoekers en consumenten. Dit kan per definitie meer klanten opleveren, omdat u een alternatieve route aanboort om uw diensten, producten of vormen van entertainment aan te prijzen. Het is bovendien een relatief voordelige manier om een publiek te bereiken, gezien een beeld altijd meer dan woorden zegt. Precies wat u met narrowcasting schermen en digital signage software kunt bereiken, gezien u de boodschap heel doeltreffend kunt samenstellen.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *