Wat doet een online marketeer?

Een online marketeer kan voor jouw bedrijf een verlengstuk zijn van het bedrijf. Een online marketeer is tegenwoordig zoveel meer dan een specialist die enkel en alleen uitvoerend werk doet. Hij of zij kan ook meedenken over de bedrijfsvoering aangezien online marketing steeds en steeds belangrijker wordt. Je moet als bedrijf zijnde mee in de hype van het online zichtbaar zijn, aangezien je concurrenten dat ook doen en de doelgroep zich daar ook meer een meer aan het oriënteren is. Behalve het strategisch meedenken, wat doet een online markteer nog meer? Dat vertellen je verder in dit artikel.

Zichtbaarheid verhogen in zoekmachines

Een online markteer zorgt ervoor dat je bedrijf makkelijk kan adverteren binnen alle Social Media kanalen, maar zorgt er ook voor dat je zichtbaar bent in de grote zoekmachines van deze wereld. Een van deze grote zoekmachines is natuurlijk Google. Hier binnen kun je zowel adverteren als ervoor zorgen dat je hoger in de gratis resultaten te vinden bent. Dit laatste heeft te maken met het optimaliseren van je website en is een langdurig proces. Het adverteren in Google zorgt ervoor dat je sneller zichtbaar bent en kan al na één dag na het live zetten van de campagne.

Conversie maximaliseren

Een andere dienst van een online marketeer is conversie optimalisatie. Conversie optimalisatie houdt in dat je je website zo inricht dat je de bezoeker stuurt naar hetgeen wat jij wilt van de bezoeker. In gevallen van webshops is dat uiteraard een bestelling. Maar dit kan bijvoorbeeld ook een lead zijn in de zin van een offerte aanvraag of het invullen van het contactformulier bijvoorbeeld. Zo ben je op de hoogte van meerdere diensten van een online markteer in deze branche.

Dit vind je misschien ook leuk...